Handelsbetingelser

E-mærket og E-mærkets køberbeskyttelse

 

emaerket

 

Bagestaalet.dk er e-mærket. Derfor er du omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse, og du har altid adgang til e-mærkets gratis sagsbehandling, når du handler hos os

 

Betaling

 

Betalingen gennemføres via Quickpay, der er en af Danmarks førende betalingsgateways. BAGESTAALET.DK modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro og MobilePay. Vi modtager også betaling via bankoverførsel. Du skal dog vær opmærksom på, at ved betaling via bankoverførsel, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

 

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms. BAGESTAALET.DK krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under betalingsforløbet.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes, vi tager ikke kortgebyrer.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

 

Levering

 

BAGESTAALET.DK sørger for levering med GLS til pakkeshop eller firmaadresse til 39 kr. eller hjemmelevering til 59 kr. Ved køb over 850 kr. er der gratis fragt til pakkeshop og erhvervsadresse, og 29 kr. for hjemmelevering.

Når en kunde har bestilt og betalt for en vare, sendes ordren direkte videre til vores lagerforbindelse, Rhenus Warehousing Solutions Denmark A/S i Horsens, som tager imod ordren, pakker og afsender de bestilte varer. Bestillinger før klokken 14 vil som hovedregel blive pakket og afsendt samme dag, og vil som udgangspunkt kunne forventes leveret førstkommende hverdag. Lægges bestillingen efter kl. 14 vil pakken blive afsendt først kommende hverdag. Leveringstiden er normalt 1-2 dage. Levering først kommende hverdag forudsætter dog at transportøren overholder den mellem BAGESTAALET.DK og transportøren aftalte dag-til-dag levering. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender BAGESTAALET.DK naturligvis en ny leverance uden beregning. Ved tilbud om gratis levering, omfatter dette altid det til hver en tid billigste fragtvalg. Du vil dog inden betalingen ofte kunne vælge en dyrere fragtløsning (fx omdeling til eget hjem), hvis denne passer dig bedre, og derved se bort fra tilbuddet om gratis levering. Disse leverings typer er reelt dyrere end den pris du kommer til at betale, da vi har allerede har fratrukket en rabat på fragten, svarende til den reelle pris på gratis fragt tilbuddet. Levering til Bornholm og visse småøer kan ikke forvente dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2-3 dage. Levering til udlandet sker via bestilling på vores site:  https://pizzasteel.com (EU lande)

 

Standard og udvidet reklamationsret

 

BAGESTAALET.DK yder som standard 2 års reklamationsret iflg. købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Produktet Bagestålet er desuden dækket af vores 10 års brudgaranti. Brudgarantien dækker brud/knæk på Bagestålet opstået under normal brug indenfor en periode på 10 år, regnet fra den dag kunden modtager Bagestålet. Reklamationsretten og garantien dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Returnering bedes ALTID aftales med BAGESTAALET.DK før varen returneres. Er reklamationen berettiget, sender vi dig en returlabel som du kan printe ud og klæbe på pakken, inden denne afleveres på posthuset. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, da dette er dit bevis på at pakken er blevet returneret. Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

 

Reklamation og varereturnering

 

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til BAGESTAALET.DK via: Kontaktformularen på BAGESTAALET.DK, eller E-mail: info@bagestaalet.dk. 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@bagestaalet.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse og give os besked herom.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Derudover har vi valgt at betale returportoen for dig. Skriv til os på retur@bagestaalet.dk og oplys ordrenummeret (findes på pakken, starter med DA efterfulgt af 5 tal.), og skriv om du ønsker at returnere eller bytte til en anden størrelse.

Herefter sender vi dig en returlabel, som du printer ud og klistrer/taper på returpakken.

Husk at få en kvittering for afsendelse af pakken.

Benytter du ikke ovenstående procedure skal du selv betale for at pakken returneres. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten uanset om vi sender en label eller du selv står for returen. 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor (fx afprøvet i opvarmet ovn) betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. For at modtage hele købsprisen retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må pakke varen ud og inspicere den, men ikke tage den i egentlig brug. 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

 

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker ved, at der foretages en tilbagebetaling af beløbet til det betalingskort, der blev benyttet til den oprindelige betaling. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, altså den pris du har betalt for varen inklusiv leveringsomkostninger, (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Privatlivspolitik/persondatapolitik

 

BAGESTAALET.DK forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. BAGESTAALET.DK vil aldrig afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Læs mere om vores privatlivspolitik her. Personoplysningerne registreres hos Bagestålet ApS. Den dataansvarlige på BAGESTAALET.DK er Brian Wolter. Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

 

Klageadgang Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@bagestaalet.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du benytte dig af E-mærkets gratis sagsbehandling eller alternativt indgive en klage til forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby www.forbrug.dk

 

 

Generelle oplysninger

 

Bagestålet.dk er ejet af Bagestålet ApS. Webshoppen er etableret i april 2015. Bagestålet ApS, CVR: 37461466, Møllehøj 61, 5600 Faaborg.

Lageret er placeret hos Rhenus Warehousing Solutions Denmark A/S, Egeskovvej 15A, 8700 Horsens.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 25.07.2024

 

Links til procedurer/formularer:

 

Procedure for gratis retur

 

Kontaktformularen