Handelsbetingelser

Handels- og leveringsbetingelser

E-mærket og E-mærkets køberbeskyttelse

emaerket

Bagestaalet.dk er e-mærket. Derfor er du omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse, og du har altid adgang til e-mærkets gratis sagsbehandling, når du handler hos os

Betaling

Bagestålet Betalingsmuligheder

Betalingen gennemføres via Quickpay, der er en af Danmarks førende betalingsgateways. BAGESTAALET.DK modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og MobilePay.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms. BAGESTAALET.DK krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under betalingsforløbet.

Levering

BAGESTAALET.DK sørger for levering med GLS. Når en kunde har bestilt og betalt for en vare, sendes ordren direkte videre til vores lagerforbindelse, Ackro ApS, som tager imod ordren, pakker og afsender de bestilte varer. Bestillinger før klokken 14 vil som hovedregel blive pakket og afsendt samme dag, og vil som udgangspunkt kunne forventes leveret førstkommende hverdag. Levering først kommende hverdag forudsætter dog at GLS overholder den mellem BAGESTAALET.DK og GLS aftalte dag-til-dag levering. BAGESTAALET.DK kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender BAGESTAALET.DK naturligvis en ny leverance uden beregning. Levering til Bornholm og visse småøer kan ikke forvente dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2-3 dage. BAGESTAALET.DK tager dog altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Levering til Færøerne, Grønland er desværre meget dyre, og foretages kun efter forudgående aftale. Levering til udlandet sker via bestilling på vores søstersite:  https://pizzasteel.com (EU)

Standard og udvidet reklamationsret

BAGESTAALET.DK yder som standard 2 års reklamationsret iflg. købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Produktet Bagestålet er desuden dækket af vores 10 års brudgaranti. Brudgarantien dækker brud/knæk på Bagestålet opstået under normal brug indenfor en periode på 10 år, regnet fra den dag kunden modtager Bagestålet. Reklamationsretten og garantien dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Returnering skal ALTID aftales med BAGESTAALET.DK før varen returneres. Er reklamationen berettiget, sender vi dig en returlabel som du kan printe ud og klæbe på pakken, inden denne afleveres på posthuset. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, da dette er dit bevis på at pakken er blevet returneret. Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til BAGESTAALET.DK via: Kontaktformularen på BAGESTAALET.DK, eller E-mail: info@bagestaalet.dk. Hvis du ønsker at gøre brug af vores 30 dages gratis returret, finder du proceduren her.

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor (fx afprøvet i opvarmet ovn) betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsprisen retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må pakke varen ud og inspicere den, men ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen leveres i emballage, regnes denne som en del af varen, og skal således returneres i samme stand som den blev modtaget. En vare med ødelagt emballage kan ikke umiddelbart videresælges og anses derfor som havende forringet værdi.

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker ved, at der foretages en tilbagebetaling af beløbet til det betalingskort, der blev benyttet til den oprindelige betaling. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi produktprisen, altså den pris du har betalt for varen eksklusiv leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Privatlivspolitik/persondatapolitik

BAGESTAALET.DK forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. BAGESTAALET.DK vil aldrig afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Læs mere om vores privatlivspolitik her. Personoplysningerne registreres hos Bagestålet ApS. Den dataansvarlige på BAGESTAALET.DK er Brian Wolter. Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand.

Klageadgang Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@bagestaalet.dk.

Hvis det ikke lykkes os sammen at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Via: Klageportalen for Nævnenes hus

For at kunne klage til Nævnenes hus, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop som vores, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Generelle oplysninger

Bagestålet.dk er ejet af Bagestålet ApS. Webshoppen er etableret i april 2015.

Bagestålet ApS, CVR: 37461466

Saksenballe 19

5672 Broby 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 14.11.2023

Links til procedurer/formularer:

Standardfortrydelsesformular

Procedure for gratis retur

Kontaktformularen